7 Haziran 2012

Domates Soslu Biftek & Şehriyeli Bulgur Pilavı

Bu bir aşk hikayesi diyerek devam etmek istedim başlığı attığımda, sanki Domates Soslu Bifteğin Şehriyeli Bulgur Pilavı ile olan aşkını anlatmaya başlayacakmışım gibi :)


Bulgur Pilavı;


1 bardak pilavlık bulgur
1 çay bardağı şehriye
2 bardaktan bir parmak az sıcak su (domatesiniz sulu değilse tam ölçü de kullanabilirsiniz)
1 domates
1 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı tuz


Tencereye 3 yemek kaşığı kadar yağ koyuyorum. 
Isındığı zaman şehriyeleri ekleyip pembeleşinceye kadar kavuruyorum.
Domatesin kabuğunu soyup küp küp doğrayıp şehriyelere ilave ediyorum. 
Salça+tuz ekliyorum ve hepsini güzelce kavuruyorum.
Domatesler eridiğinde bulguru ilave edip, harmanlıyorum.
Üzerine kaynar suyu ekleyip, kapağını kapatarak kısık ateşte pişmeye bırakıyorum. Yaklaşık 20dk gibi bir sürede pilavımız hazır oluyor :)


Biftek;


4 parça biftek
1 orta boy soğan
2 diş sarımsak
1-2 orta boy domates
1 yemek kaşığı salça
tuz, karabiber, kekik


Bifteklerin her iki yüzünü de biraz tuz ve karabiber ile ovuyorum. Tavaya sıvıyağ ekleyip kızmasını bekliyorum. Yağ kızdığında biftekleri tavaya koyuyorum ve 4 dakika boyunca ellemiyorum. Bu süre içerisinde eti kesmemek, bastırmamak gerekiyor. İçindeki suyu dışarı saldığı anda et sertleşeceğinden mümkün olduğu kadar her yüzeyini bir kere çevirerek pişiriyorum. Her iki tarafı kızaran etlerimi borcama alıyorum. 1 adet kabuğu soyulmuş ve küp küp doğranmış domates ve 1 adet soğanı dörde, 2 adet sarımsağı ikiye bölerek etlerin yanına koyuyorum. Bir bardak kaynar su içerisine 1 kaşık salça, tuz ve kekiği ekleyerek sos hazırlıyorum. Hazırladığım sosu bifteklerin üzerine döküp, aluminyum folyo ile kabın üzerini örterek önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişmesini bekliyorum. Servis yaparken soğan ve sarımsakları kullanmıyorum, siz isterseniz elbette kullanabilirsiniz :) Afiyet olsun!