7 Haziran 2012

Brokolili Makarna


MALZEMELER:

- Yarım Paket Makarna
- 125ml krema
- 200gr Brokoli
- 1 orta boy kırmızı biber
- 4-5 yemek kaşığı konserve mısır
- 1 tutam tuz
- Üzeri için parmesan/kaşar peynir

Yapılışı:

Brokolileri arzunuza göre ister haşlayabilir isterseniz buharda pişirebilirsiniz. Ben buharda pişirmeyi tercih ettim ve makarnamı haşlarken, brokolilerden kalan buhar tenceresinin dibindeki  suyu da kullandım. Böylece daha lezzetli olduğunu düşünüyorum. 

Makarnamız haşlanırken;

Derin bir tavada (ben wok kullanıyorum) biraz zeytinyağı ile ince şeritler halide kestiğimiz kırmızı birberleri öldürüyoruz. Brokolileri de ilave edip kısık ateşte şöyle bir çevirip önce tuz ardından da kremayı ilave ediyoruz. En son mısırları ekleyip süzdüğümüz makarnamızı da ilave ederek iyice harmanlıyoruz. Üzerine kaşar peyniri, ceviz ya da parmesan peyniri ile servis edebilirsiniz. 
Afiyet olsun :)