22 Kasım 2012

Simit Poğaça

En iyi arkadaşım mutfağım. Neden mi?
Sorgusuz sualsiz yanında olan; gülsen, ağlasan ya da hangi modda olursan ol kapısını sonuna kadar açan, içine alan, içini açtıran, bağrına basan, fırını ile ısıtan, baharatları ile renk katan, buzdolabı ile taze tutan, küçük ev aletleri ile işini kolaylaştıran, renkli kupaları, şekil şekil tabakları ve kaselerinin enerjisini tüm cömertliği ile sana sunan. Insan gibi olmayan, yalnız bırakmayan da ondan..

Bugün yine arkadaşımla vakit geçirdik, simit gibi poğaçalar pişirdik ;)



Malzemeler:
-2 Yumurta
-1/2 paket margarin (eritilecek)
-1,5 bardak ılık süt
-1/2 bardak ılık su
-1/2 bardak sıvıyağ
-1 yemek kaşığı instant maya
-1 yemek kaşığı şeker
-tuz
-un
Üzeri için: 1 su bardağı su ve 2 yemek kaşığı pekmez

Yapılışı:
Tüm malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurdum. 1 saat kabarması için dinlendirdim. İç harcı zeytinli ve peynirli olmak üzere yukarıdaki gibi şekil verdikten sonra üstünü pekmezli suya bandırıp arkasından tabaga koydugum susama batırdım. Uzerlerine keskin bir bıkacla cizikler attım. Şekil verdikten sonra da bi 15dk dinlendirdim ve önceden ısınmış fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirdim.
Afiyetle...