25 Kasım 2012

çok tahıllı ekmek

Hayatımın ilk ekmek denemesidir kendileri. Tecrübesizliğimden korkarak - asla beceremem endişesi değil ;P- hazır karışımlı hamurlardan kullandım, buna rağmen kendimle pek gururlandım :) 


Malzemler:
- 500gr Çok Tahıllı Un (maya karışımın içerisinde hazır olduğundan ölçü veremiyorum)
- Aldığı kadar (1 bardak yeterli olabiliyor) ılık süt
- 25gr margarin
- 1 tatlı kaşığı şeker
- Tuz

Önce un ve margarini iyice birbirine harmanladım, şeker ve tuzu ilave edip ılık sütü yavaşça ekleyerek yoğurmaya devam ettim. Hafif ele yapışan yumuşak bir hamur olacak. Yaklaşık bir saat dinlendirip, şekil verdim ve önceden ısıtılmış fırında 20dk pişirdim.
Üstteki ve alttaki şekillerde ayrı ayrı yaptım ekmeklerimi. Alttakileri kahvaltıya gelen misafirlerime ikram etmeye, üstteki günlük ihtiyacımıza yönelikti ;)

Ben pek sevdim. Afiyetler olsun...